| Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wolleke
Lid

|
Geplaatst:
Di 27 Jul, 2004 18:21 Onderwerp:
Veranderen van pil |
|
|
Ik ga veranderen van pil. Nu zei meneer den doktor, ja, ge bent dan wel de eerste maand niet veilig als je niet start op de eerste dag van je regels. Maw, als je van pil verandert moet je die beginnen nemen _om veilig te blijven die maand_ de eerste dag van je regels en niet zoals ik dacht, na je stopweek. Ik was lichtjes geschrokken, vandaar dat ik vergeten te vragen ben, hoe dat komt. Weten jullie het misschien? Ik vind het toch maar raar. Je nieuwe strip begin je toch ook pas na 7 dagen????  _________________ Gravitation is not responsible for people falling in love. (A. Einstein)
If gymnastics were easy, it would be called football! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Z
Elite
|
Geplaatst:
Di 27 Jul, 2004 18:44 Onderwerp:
|
|
|
Ik weet niet waarom het is, maar het klopt in ieder geval wel.
Een dokter zal u trouwens ook aan te raden om de eerste 2/3 maanden dat ge aan de pil zijt met condoom te vrijen.
Ik veronderstel omdat uw lichaam een bepaalde aanpassingstijd nodig heeft op die hormonen. _________________ "Doris, let's play house. You'll be the door and I'll shut you!"
"I'll tell you in an other life, when we are both cats" |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wolleke
Lid

|
Geplaatst:
Di 27 Jul, 2004 19:08 Onderwerp:
|
|
|
Ja, dat deed hij wel toen ik er pas mee begon. Maar nu zei hij enkel de eerste maand... _________________ Gravitation is not responsible for people falling in love. (A. Einstein)
|
| Terug naar boven |
|
 |
lily
Lid
|
Geplaatst:
Wo 28 Jul, 2004 09:28 Onderwerp:
|
|
|
ik ben net ook begonnen met de pil
en moest ze ook int begin van mijn regels nemen
maar binnenkort vertrek ik op vakantie
dus moet ik die pil blijven voortnemen
nu heb ik een vraagje
heeft dit eigenlijk gevolgen??
want op de bijsluiter staat dat er dan doorbraakbloedingen zijn
hebben jullie dit al meegemaakt? _________________ enjoy your life, you have only one! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Z
Elite
|
Geplaatst:
Wo 28 Jul, 2004 10:59 Onderwerp:
|
|
|
Vraagje: waarom moet je die pil blijven doornemen?
Pil doornemen zonder stopweek is niet heel erg zolang ge het niet te vaak doet...
Doorbraakbloedingen zijn bij mijn weten gewoon bloedverlies zoals tijdens uw normale regels, maar dan in mindere mate. Dit gebeurd denk ik trouwens niet altijd. _________________ "Doris, let's play house. You'll be the door and I'll shut you!"
|
| Terug naar boven |
|
 |
wolleke
Lid

|
Geplaatst:
Wo 28 Jul, 2004 11:51 Onderwerp:
|
|
|
| Z schreef: | | Doorbraakbloedingen zijn bij mijn weten gewoon bloedverlies zoals tijdens uw normale regels, maar dan in mindere mate. Dit gebeurt denk ik trouwens niet altijd. |
Inderdaad! _________________ Gravitation is not responsible for people falling in love. (A. Einstein)
|
| Terug naar boven |
|
 |
Z
Elite
|
Geplaatst:
Wo 28 Jul, 2004 12:01 Onderwerp:
|
|
|
Vrouwen zijn niet eens zo moeilijk te begrijpen  _________________ "Doris, let's play house. You'll be the door and I'll shut you!"
|
| Terug naar boven |
|
 |
wolleke
Lid

|
Geplaatst:
Wo 28 Jul, 2004 12:06 Onderwerp:
|
|
|
Der zijn er die daar een ander idee over hebben, maar kom.
Nu weet ik wel nog steeds niet waarom je niet veilig bent als je je strip van een andere soort pil begint na je pilvrije week, het blijft me een raadsel.  _________________ Gravitation is not responsible for people falling in love. (A. Einstein)
|
| Terug naar boven |
|
 |
SKaTeZ
Moderator

|
Geplaatst:
Vr 30 Jul, 2004 08:31 Onderwerp:
|
|
|
goed; over de pilvrije week ed...
ik ben ook overgestapt van pil (van een "gewone" naar een 3 fasen-pil)
mijn dokter(een nederlandse; dat wel) was heel duidelijk erover
gewoon blijven slikken als je deed, als je op maandag je laatste pil slikt van de oude pil
slik je op dinsdag een week later je 1e pil van de nieuwe pil
je bent dan vanaf dan 1 gewoon veilig
ook als je net met de pil begint, en je slikt de 1e dag van je menstruatie (zoals t moet)
ben je ook vanaf de dag erna veilig (en dus geen condooms nodig)
en nu kunnen jullie zeggen dat t n kwestie van geluk is dat ik niet zwanger ben geraakt ofzo...
maar volgens mij vertelt jullie dokter fabeltjes _________________ SOCK ON!!!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wolleke
Lid

|
Geplaatst:
Vr 30 Jul, 2004 15:07 Onderwerp:
|
|
|
Dat vertelde mn dokter idd ook, maar ik kon pas nr de dokter toen het al dag 5 was van mn pilvrije week. Dus ik kon niet meer beginnen de eerste dag van mn regels.
Op de bijsluiter staat: overschakeling van een andere pil naar deze hier: ten laatste na je pilvrije week. Maar er staat niets bij over dat je dan de eerste 7 dagen nog condoom moet gebruiken.
Nu ja, de apotheker/bijsluiter en de dokter vertelden me iets anders. Dus weet ik het ook niet meer. _________________ Gravitation is not responsible for people falling in love. (A. Einstein)
|
| Terug naar boven |
|
 |
Droomland
Lid

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sjoebiedoe
Lid
|
Geplaatst:
Wo 13 Feb, 2008 11:21 Onderwerp:
pil |
|
|
Ik ben ook overgeschakelt naar een andere pil, naar een sterkere voor puisten, ik ben gewoon begonnen na de stopweek. ben je de week erna dan niet beschermd tegen zwangerschap???
Mijn dokter heeft hier helemaal niets van gezegd! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
famous2
Lid

|
Geplaatst:
Vr 26 Feb, 2010 18:45 Onderwerp:
De Pil |
|
|
Hey mensen,
Ik heb zelf ook van pil moeten wisselen. Ik had eerst mycrogynon 30 maar hier in nederland als je 18 wordt en je moet gaan betalen voor je VGZ etc. Wordt mycrogynon niet meer vergoedt. Je krijgt dan een andere pil die goedkoper is. Als je niet gestopt bent met de pil een tijd. Kun je de neiuwe pil gewoon doorslikker erachteraan. Maar als je een tijd gestopt bent moet je idd de eerste maand voorzichtig zijn met contact.
Ik zelf ben weer teruggegaan naar mycrogynon omdat ik van de pil licht depressief werd. Stel het gaat niet goed met de pil die je krijgt omdat je eigen pil niet meer vergoed wordt, ga je naar de huisarts en legt hem de situatie uit. Je moet dan wel weer je pil gaan betalen als voorheen.
hoop dat ik je heb kunnen helpen
groetjes _________________ Laten we elkaar helpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|