FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   ForumregelsForumregels  RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hulp aub!! :(

Reageren
Scholieren.be Forumindex -> Vragen, Opmerkingen & Mededelingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Amnesia
Lid

BerichtGeplaatst: Di 25 Mei, 2010 17:12    Onderwerp: Hulp aub!! :( Reageren met citaat

Vandaag de examenrooster gezien.. Hier staat op te lezen dat wij 4 dagen op stage moeten tijdens de examenperiode. Dit komt doordat we minder vakken hebben dan examendagen. Maar is dit wel wettelijk? De verplichte dagen stage hebben we gedaan VOOR de examens, dus men kan ons in principe niet verplichten? (Weet iemand toevallig hoeveel verplichte stageuren er precies in een staatsschool moeten worden gedaan?)

Nu het probleem: Het contract met de stage eindigt op 4 Juni. Wij moeten dus stage gaan lopen op 11,12, 18 en 19 juni. Wij zijn naar de directrice beklag gaan doen, ze zei dat er een nieuw contract gaat opgesteld worden om in regel te zijn met de verzekering. Wij hebben geantwoord niet te tekenen, en die dagen gewoon op school aanwezig te zijn, desnoods tot 4-5uur.
De punten van de stage worden ook VOOR de examens gegeven, dus nog stage lopen daarna is echt wel totaal onnozel eh..
Dus buizen kunnen ze ons dan niet? En ons vak-examen negatief beïnvloeden kan ook niet, want wij hebben het recht dit in te kijken en ons te verdedigen.
Dus wat ik van plan ben is een doktersbriefje binnen te brengen waarop staat dat ik 1 of ander letsel (iemand een idee?) heb, waardoor ik wel naar school, maar niet naar stage kan gaan.
Dus mijn afwezigheden zijn gewettigd op de stage, maar kan men mij deze nog laten inhalen dan? Want we mochten 2x afwezig zijn door het jaar op de stage en vanaf dan moest je inhalen. Dus kan men mij deze dagen laten inhalen (die niet wettelijk verplicht zijn?)?
Of schat ik het verkeerd in, kan iemand mij hier uithelpen ??

ik dank u
Terug naar boven
Reageren met citaat Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Scholieren.be Forumindex -> Vragen, Opmerkingen & Mededelingen
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: